Αύριο  Παρασκευή  30-1-2015  εορτάζουμε  τη  μνήμη  των  Τριών  Ιεραρχών  που  ήταν  οι  προστάτες  των  Γραμμάτων.

Όμως   για  το  σχολικό  έτος  2014-2015  η  θρησκευτική  εορτή  των  Τριών Ιεραρχών  την   30η Ιανουαρίου  2015,  δεν αποτελεί  ημέρα αργίας  για  τα Γυμνάσια, Γενικά  και  Επαγγελματικά  Λύκεια,  δημόσια  και  ιδιωτικά,  ημερήσια  και  εσπερινά,   αλλά  ορίζεται,  για  ολες  τις  σχολικές  μονάδες  Πρωτοβάθμιας  και   Δευτεροβάθμιας  Εκπαίδευσης  ως  ημέρα εορτής,  κατά  την  οποία  γίνεται  εκκλησιασμός  και  δραστηριότητες  σχετικά  με  την προσφορά  των  Τριών  Ιεραρχών  στα  Γράμματα.

Έτσι  λοιπόν  και  στο  σχολείο  μας  αύριο  θα  εορτάσουμε  τη  μνήμη  των  Τριών  Ιεραρχών,  τόσο  στην  εκκλησία  όσο  και  στο  σχολείο.

Συγκεκριμένα,  όσοι  μαθητές  και  μαθήτριες  δήλωσαν  την  επιθυμία  τους  να  εκκλησιαστούν,  θα  πρέπει  να  βρίσκονται  στο  χώρο  του  σχολείου  μέχρι  τις  08:15  έτσι  ώστε,  αφού  σημειωθούν  οι  απουσίες,  να  οδηγηθούν  μαζί  με  τους  συνοδούς  εκπαιδευτικούς,  στην  εκκλησία  του  Αγίου  Ιωάννη  του  Θεολόγου  στο  Μπουρνάζι  Περιστερίου.  Εκεί  θα  παρακολουθήσουν  τη  Θεία  Λειτουργία,  ενώ  στο  τέλος  θα  ακολουθήσει  αρτοκλασία.

Οι  υπόλοιποι  μαθητές  και  μαθήτριες  θα  πρέπει  να  προσέλθουν  στο  χώρο  του  σχολείου  μέχρι  τις  08:30. Με  την  έναρξη  της  2ης  ώρας  (09:00),  οι  αντίστοιχοι  εκπαιδευτικοί  που  είχαν  μάθημα  τη  2η  ώρα,  θα  ανεβάσουν  τους  μαθητές  στις  αίθουσες  και  αφού  σημειώσουν  τις  απουσίες,  θα  διαβάσουν  κείμενο σχετικό  με  τη  ζωή  και  τη  δράση  των  Τριών  Ιεραρχών,  ώστε  να  παρέχουν  στους  μαθητές  μια  όσο  το  δυνατόν  πληρέστερη  ενημέρωση  για  το  έργο  τους.

(Όλοι  οι  εκπαιδευτικοί  θα  πρέπει  να  βρίσκονται  στο  χώρο  του  σχολείου  μέχρι  τις  08:15,  ανεξαρτήτως  του  ποια  ώρα  είχαν  μάθημα).

 

Και  λίγα  λόγια  για  το  ποιοι  ήταν  οι  Τρεις  Ιεράρχες

Βασίλειος  ο  Μέγας

Ο  Άγιος  Βασίλειος  ή  Βασίλειος  Καισαρείας,  υπήρξε  επίσκοπος  Καισαρείας  και  θεωρείται  Πατέρας  της  Εκκλησίας  και ένας  εκ  των  μεγαλύτερων   θεολόγων  της  Ορθόδοξης  Εκκλησίας.  Η  συμβολή  του  στην  χριστιανική  θεολογία θεωρείται  κεφαλαιώδης  ενώ  σ΄αυτόν  αποδίδεται  και  η  «θεία  λειτουργία  του  Μεγάλου  Βασιλείου».  Ο  Μέγας  Βασίλειος  σπούδασε  στην  Αθήνα   και  θεωρούσε  πολύ  σημαντική  τη  μελέτη  των κλασσικών  συγγραφέων  και  της  Ελληνικής  φιλοσοφίας,  φυσικά  υπό  το  χριστιανικό  πρίσμα.  Η  συμβολή  του  στην  ανάπτυξη  των  γραμμάτων  και  της  φιλανθρωπίας  τον  κατέστησαν  μια  από  τις  μεγαλύτερες  μορφές  της  Χριστιανικής  παράδοσης.


Ιωάννης  ο  Χρυσόστομος

Θεωρείται  πως  η  γλώσσα  του  «έσταζε  μέλι»  καθώς  υπήρξε  ο  πιο  χαρισματικός  ρήτορας  της  εποχής  του.  Διετέλεσε  Πατριάρχης   Κωνσταντινουπόλεως  και αφιέρωσε  τη  ζωή  του  στην  ανάπτυξη  της φιλανθρωπίας.  Μάλιστα  τα  ημερήσια  συσσίτεια  που  οργάνωσε  έτρεφαν  7.000  ανθρώπους!

Στον  τομέα  της  φιλοσοφίας,  μπορεί  να  απέρριπτε  τις  θεωρίες  των  αρχαίων  Ελλήνων  περί  Θεού  ωστόσο  δεν  δίστασε  να  χρησιμοποιήσει  τις  εργαλειακές  μεθόδους  της  φιλοσοφίας  τους  προκειμένου  να  αναπτύξει  μια  συστηματική  θεολογία.

Στη  ζωή  του  υπήρξε  υπόδειγμα  ασκητή  ενώ  δεν  παρέλειπε  να  καταδικάζει  εκείνους  τους  ιερείς  που  πλούτιζαν  από  την  ιδιότητά  τους.  Ήταν  τέτοια  η  σκληρή  κριτική  που  ασκούσε  στους  Αυτοκράτορες,  που  τελικά  η  αυλή  τον  κυνήγησε  και  τον  εξόρισε.  Όμως  η  φήμη  του  τον  ξεπέρασε  αφού  θεωρείται  Άγιος  από  όλες  σχεδόν  τις  χριστιανικές  ομολογίες.


Γρηγόριος  ο  Ναζιανζηνός

Γνωστός  και  με  το  προσωνύμιο  «θεολόγος»,  ο  Γρηγόριος  υπήρξε   Πατριάρχης  Κωνσταντινούπολης  τον  4ο  αιώνα.  Η  επιρροή  του  στην  Τριαδική  θεολογία  θεωρείται  τόσο  σημαντική  που  έγινε  γνωστός  ως  «Τριαδικός Θεολόγος».  Τα  περισσότερα  από  τα  έργα  του  επηρεάζουν  τους  σύγχρονους  θεολόγους,  ειδικά  όσον  αφορά  τα  τρία  Πρόσωπα  της  Αγίας  Τριάδας.  Υπήρξε  φίλος  του  Μεγάλου  Βασιλείου  καθώς  και  του  αδελφού  του  Αγίου  Γρηγορίου   Νύσσης.

Ήταν  σφοδρός  οπαδός  των  γραμμάτων  και  επιθυμούσε  να  γεφυρώσει  το  χάσμα  μεταξύ  ελληνόφωνων  και  λατινόφωνων  θεολόγων  της  εποχής  του.  Εκτός  από  εξαιρετικός  θεολόγος  όμως,  υπήρξ ε και  πολύ  καλός  ποιητής,  αφού  έγραψε  αρκετά  ποίηματα  με  θεολογικά  και  ηθικά  θέματα.